Esittely

Koska politiikka voi olla hauskaa ja vaikuttavaa.

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta (Kokoomusopiskelijat) on vireä 50-vuotias puoluepoliittinen ja aatteellinen korkeakouluopiskelijoiden järjestö, joka tarjoaa jäsenilleen osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia, korkealaatuista koulutusta sekä hauskaa yhdessäoloa kokoomuslaisen arvomaailman äärellä.

Kokoomusopiskelijoiden toiminnan sydän ovat sen jäsenyhdistykset, jotka toimivat yliopistokaupungeissa ja valtakunnallisena ammattikorkeakouluopiskelijoiden yhdistyksenä. Yhdistykset järjestävät tapahtumia ja illanviettoja sekä niiden jäsenet ovat aktiivisia poliittisia keskustelijoita, järjestötoimijoita ja opiskelijapoliittisen maailman väriläiskiä.

Jo 50 vuoden ajan Kokoomusopiskelijat on kasvattanut yhä uusia opiskelijasukupolvia toimimaan ylioppilas- ja opiskelijakunnissa, kunnallis- ja valtakunnanpolitiikassa sekä kokoomusyhteisössä. Kokoomusopiskelijat ei ole opiskelijoiden etujärjestö vaan poliittinen ja aatteellinen yhteisö, joka tarkastelee laajempia yhteiskunnallisia kysymyksiä korkeakouluopiskelijoiden näkökulmasta.

Kokoomusopiskelijat on innokas kansainvälisyyden ja suvaitsevaisuuden edistäjä, joka ottaa aktiivisesti osaa kansainvälisten jäsenjärjestöjensä Nordic Conservative Student Unionin ja European Democrat Studentsin toimintaan.

Meitä on moneksi eikä yhtä tyypillistä kokoomusopiskelijaa ole olemassa. Kokoomusopiskelijoihin kuuluu ihmisiä rokkarista rallikuskiin ja insinööristä humanistiin ja kaikkea siltä väliltä. Kokoomusopiskelijat on yhtä kuin sen jäsenet, ja se muovautuu ajassa jäsentensä näköiseksi.

Tule mukaan tekemään Kokoomusopiskelijoista Sinun näköisesi!