UKK

Miksi Kokoomusopiskelijoita kutsutaan myös Tuhatkunnaksi?

V: Kokoomusopiskelijoiden virallinen nimi on Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta, josta käytetään usein lyhenteenä pelkkää Tuhatkuntaa.

Kuulunko samalla Kokoomukseen, jos kuulun Kokoomusopiskelijoihin?

V: Kyllä. Kokoomusopiskelijat on Kokoomuksen jäsenliitto ja jäsenemme kuuluvat automaattisesti myös Kokoomukseen.

Paljonko Kokoomusopiskelijoiden jäsenmaksu on ja mitä sillä saa?

V: Kokoomusopiskelijoiden paikallisyhdistykset päättävät itse jäsenmaksuistaan. Maksun suuruus on 15-20 euroa vuodessa. Jäsenmaksun maksaneet saavat ajankohtaista tietoa tapahtumista, 4 kertaa vuodessa Kokoomusopiskelijoiden lehden sekä joka perjantai Kokoomuksen pää-äänenkannattajan Nykypäivä-lehden.

Täytyykö Kokoomusopiskelijoiden jäsenen olla korkeakouluopiskelija?

V: Ei. Meille ovat tervetulleita kaikki yli 15-vuotiaat, jotka ovat kiinnostuneet poliittisesta vaikuttamisesta. Poliittisissa sisällöissä Kokoomusopiskelijat painottaa korkeakouluopiskelijaopiskelijoita koskevia asioita.

Milloin Kokoomusopiskelijat on perustettu?

V: Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta perustettiin toukokuussa 1960. Alkuperäinen nimi oli Kansallisten Ylioppilaiden Liitto.

Voinko kuulua samaan aikaan Kokoomusnuoriin tai Kokoomusnaisiin?

V: Et. Voit kuulua samanaikaisesti vain yhteen Kokoomus-yhdistykseen joko opiskelijoissa, nuorissa, naisissa tai emopuolueessa.