Edustajistovaaliterveiset

Ole muutos jonka haluat nähdä korkeakoulussasi

Uusi syksy – uudet opiskelijat, uudet vaalit.
Korkeakouluissa ympäri Suomen järjestetään jälleen tänä vuonna edustajistovaalit, jossa valitaan jokaiselle ammattikorkeakoululle sekä yliopistolle ylin valtaa käyttävä sekä korkeakoulupolitiikkaan raamit antava elin. Tämän päivän politiikan sekavasta tilanteesta huolimatta me emme saa unohtaa sivistyslaitostemme merkitystä sekä tulevaisuudentekijöidemme innovatiivista osallistumista.

Jokainen opiskelija on vaikuttaja. Yksilö, joka on kykenevä tekemään muutoksia. Jokainen on oikeutettu saamaan äänensä kuuluviin sekä tuomaan oppilaitoksensa kautta näkemyksiä päätöksentekijöiden kuultavaksi. Siksi kannustammekin lähtemään vaaleissa ehdolle sekä tutustumaan erinäisiin vaihtoehtoihin omassa opinahjossa ja ennen kaikkea äänestämään. Etenkin näissä vaaleissa jokainen ääni ratkaisee! Muutos ja uudistusliike lähtee Sinusta hyvä äänioikeutettu!

Edustajistovaalien kautta ehdokkaat sekä opiskelijapolitiikasta kiinnostuneet pääsevät matalalla kynnyksellä tutustumaan ympärillään oleviin opiskelijoihin poikkitieteellisesti, oppivat verkostoitumisesta sekä päätöksenteosta ja ovat aitona osana oman korkeakoulun suunnanmäärittelijöinä. Esimerkiksi korkeakouluedustajiston yksi oleellisimmista tehtävistä on päättää budjetista – rahoista jotka Sinä maksat jäsenmaksusi kautta. Varoista joita käytetään kaikkien opiskelijoiden hyväksi. Kannattaa siis olla valveutunut, eikä vain ostaa sikaa säkissä, koska äänestämällä määrittelet myös miten jäsenmaksusi käytetään.

Kokoomusopiskelijat haluaa olla mukana rakentamassa parasta mahdollista opiskelijakulttuuria, johon jokainen on tervetullut ja joka on syrjinnästä vapaa alue. Odotamme innolla tulevia vaalitilaisuuksia sekä uusien ihmisten kohtaamisesta syntyvää keskustelua.

Kiitoksia jo nyt jokaiselle mukaan lähteneelle ehdokkaalle. Te teette oman korkeakoulunne sekä opiskelijoiden edunvalvonnan kannalta tärkeää työtä. Hyvää loppusyksyn jatkoa & nähdään vaalikentillä!

Pauli Haahti
Kokoomusopiskelijoiden projektikoordinaattori