Kokoomus- ja Vasemmisto-opiskelijat: Hongkong tarvitsee kaiken tuen!

Vapaa julkaistavaksi heti
Tänä sunnuntaina järjestetään yli 40 kaupungissa ympäri maailman tukimielenosoituksia Hongkongissa järjestettäviin protesteihin, jotka vastustava kiinamielisen hallinnon totalitaristisia toimia. Samaan aikaan Hongkongin kiinamielinen johto on ostanut näkemystään tukevia mainoksia vaimentaakseen arvostelua. Kokoomusopiskelijat ja Vasemmisto-opiskelijat esittävät tukensa hongkongilaisten kamppailulle demokratian puolesta ja vaativat Suomelta protestien tukemista Kiinan kansantasavallan vastareaktioista välittämättä.
“Kiinan isolla rahalla ostama propaganda ei muuta sitä tosiasiaa, että Hongkongin protesteissa on kyse yhdestä aikamme merkittävimmistä kamppailusta totalitaristista sortoa vastaan. Ihmettelen suuresti Helsingin Sanomien päätöstä julkaista Kiinan tehtailemaa valheellista mainontaa. Emme voi kansakuntana sulkea silmiämme Kiinan toimilta ja tässä myös median on kannettava oma vastuunsa”, sanoo Kokoomusopiskelijoiden vt. puheenjohtaja Juuso Mankonen.
“Jos Hongkong ei saa tukea kamppailulleen totalitarismia vastaan, voiko demokratia enää voittaa? Meidän on osoitettava, että muu maailma seisoo Hongkongin tukena. Demokraattisten valtioiden on osoitettava vahvistuvalle Kiinalle, ettei se voi ostaa toimilleen hyväksyntää muulta maailmalta”, linjaa Vasemmisto-opiskelijoiden puheenjohtaja Lauri Linna.
Kokoomusopiskelijat ja Vasemmisto-opiskelijat toivovat, että Hongkongin protestit johtavat alueen lisääntyneeseen vapauteen ja demokraattisuuteen. Tämä lopputulos on mahdollinen vain muun maailman periksiantamattomalla tuella.

Juuso Mankonen
Kokoomusopiskelijoiden vt. puheenjohtaja
juuso.mankonen(at)kokoomusopiskelijat.fi
Lauri Linna
Vasemmisto-opiskelijoiden puheenjohtaja
puheenjohtaja(at)vasemmisto-opiskelijat.fi

Kokoomusopiskelijat: Ilmastoliikkeen ei tule flirttailla sosialismilla ja vallankumouksella
Saako opiskelija vaikuttaa ilman lyttäystä, vihreät ja vasemmistoliitto?