Kansankapitalismia kehdosta hautaan!

Kokoomusopiskelijat: Kansankapitalismia kehdosta hautaan!

Elinkeinoministeri Mika Lintilälle eilen 24.3. luovutettu Visio 2030 – Kohti vastuullista ja osaavaa omistajayhteiskuntaa -raportti tarjoaa vuosikymmenen aikana toteutettavaksi toimenpiteitä liittyen siihen, kuinka yhä useampi suomalainen voisi omistaa osakkeita. Kokoomusopiskelijat pitävät tärkeänä suomalaisten omistamisen ja varallisuuden kasvattamista, ja haluaisivat laajentaa tarjottavaa koulutusta ja neuvontaa myös korkeakouluopiskelijoille.

“Sijoittamiseen kannustaminen luo säästämisestä ja sijoittamisesta elämänmittaisen harrastuksen. Tärkeintä on havainnollistaa korkoa korolle -ilmiötä ja sijoittamisen hyötyjä jo peruskoulussa. Siksi onkin ilahduttavaa nähdä, että raportissa tuettaisiin sijoittamiseen ja säästämiseen liittyvien digitaalisten materiaalien ja pelien tuomista kouluihin”, summaa liittohallituksen jäsen Henri Kontkin.

“On kuitenkin muistettava, että myös korkeakouluopiskelijoille suunnattava koulutusmateriaali hyödyttää kotimaista omistajuutta huomattavasti. Opintolainan sijoittaminen ei kaikille ole realistista, mutta opintojen jälkeen koittavaan työelämään ja säästämiseen on mahdollista tarjota opastusta jo opintojen aikana”, kommentoi liittohallituksen jäsen Pietari Pitzen.

“Tärkeintä on, että suomalainen koulutusjärjestelmä nähdään olennaisena osana kotimaisen omistajuuden ja varallisuuden kertymisessä. Jos tietoa ja kokemusta osakesäästämisestä saa jo nuoruudessa, on edessä vuosikymmeniä aikaa kerryttää varallisuutta itselleen”, päättää Kontkin.

Lisätietoja:

Henri Kontkin