Näkökulmia Talouteen – pamfletti julkaistu!

Kokoomusopiskelijoiden Näkökulmia Talouteen -pamfletti on julkaistu! Pamfletissa kokoomusopiskelijat valottavat näkökulmiaan muun muassa verotukseen ja kestävään talouteen. Kansanedustaja Elina Lepomäki kirjoitti pamflettiin siitä, miten keveämmällä verotuksella avataan ihmisille mahdollisuus vaurastua ja kerryttää omaisuuttaan taustasta riippumatta.

Kokoomusopiskelijat kannattavat vapaata markkinataloutta, mutta kuten Jeremias Nurmela ansioikkaasti linjaa omassa tekstissään: ”Yksilön vapauteen ei kuulu liberaalissa markkinataloudessa oikeus tuhota jotain, mikä ei hänelle kuulu.” Pamfletilla Kokoomusopiskelijat haluavat tuoda uusia vastauksia ilmastokeskusteluun, jotta yhteinen maapallomme voitaisiin pelastaa ilman voimakasta järjestelmämuutosta.

Niina Hämäläinen kirjoittaa tekstissään, että vaurastuminen ei saa olla vain hyvätuloisten salaisuus, vaan sen tulisi olla jokaiselle ihmiselle mahdollisuus. Hänen mielestään meillä ei ole varaa rikkinäisiin lapsuuksiin tai kadotettuihin nuoriin, koska lapsuuden vaikeudet heijastelevat vielä pitkälle aikuisuuteen saakka. ”Meistä jokaisella taustasta riippumatta tulisi olla saavutettavissa olevat edellytykset vaikuttaa omaan tulo- ja elintasoomme”, huomauttaa Hämäläinen.

Kirjoittajat: Janika Takatalo, Elina Lepomäki, Juuso Mankonen, Eelis Loikkanen, Niina Hämäläinen, Joonas Pulliainen, Juuso Aaltonen ja Jeremias Nurmela.