Jyväskylän kokoomusopiskelijat esittää Veera Ylimaunua Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan varapuheenjohtajaksi kaudelle 2014-2015

Veera Ylimaunu, 21, opiskelee Jyväskylän yliopistossa valtio-oppia kolmatta vuotta ja hän on lukenut sivuaineinaan kansantaloutta ja sosiaalitieteitä. Veera on ollut Tuhatkunnan toiminnassa vuoden 2011 JYYn edustajistovaaliehdokkuudestaan lähtien. Hän on ollut Jyväskylän Kokoomusopiskelijoiden sihteerinä vuonna 2012. Tänä vuonna hän on vienyt Jykoa kohti syksyn korkeakoulujen edustajistovaaleja yhdistyksen puheenjohtajana. Viimeisin liittokokous valitsi Veeran myös liittohallituksen jäseneksi vuodelle 2013.

– Haluan viedä Tuhatkuntaa järjestönä eteenpäin niin puolueyhteisössä kuin ulospäin korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Aktiivinen ja tehokas järjestö luo myös rakentavia ja kiinnostavia avauksia politiikassa, Veera kertoo.

Veera saa kiitosta osaamisestaan myös Kokoomuksen ulkopuolelta:

– Tunnen Veeran taitavana argumentoijana, sekä yli puoluerajojen arvostettuna opiskelijapoliitikkona. Veeran tapa kohdata ihmiset hymyillen ja ennakkoluulottomasti, yhdistettynä asiantuntijuuteen ja määrätietoisuuteen, tekee hänestä loistavan valinnan Tuhatkunnan varapuheenjohtajaksi, sanoo Neea Liinpää Opiskelijakunta JAMKOn hallituksen puheenjohtaja.

Opiskelijatoiminnan lisäksi Veera on ollut ehdolla Jyväskylässä kunnallisvaaleissa ja kampanjoinut Kokoomuksen hyväksi koko jäsenyytensä ajan. Hän toimii erinäisissä kunnallisissa luottamustehtävissä, kuten Jyväskylän koulutuskuntayhtymän lukioliikelaitoksen johtokunnassa.

Tuhatkunnan liittohallituksen jäsen vuonna 2012 ja JyKon entinen puheenjohtaja Zachris Haaparinne kannustaa myös Veeraa:

– Veera on osaava, lannistumaton ja positiviinen opiskelija-aktiivi. Tuhatkunta ja kokoomus tarvitsevat lisää Veeran kaltaisia rakentavia ja asiantuntevia päättäjiä!

Veera valittiin kesän lopulla Tuhatkunnan eurooppalaisen kattojärjestön European Democrat Students:n vuosikokouksessa korkeakoulupoliittisen työryhmän puheenjohtajaksi.

– Haluan jatkaa työtäni kokoomusopiskelijoiden kansainvälisen sektorin toiminnan uudistamiseksi, mikä onnistuisi parhaiten varapuheenjohtajana, hän toivoo.

Veera Ylimaunu

p. 0442504492