Jyväskylän kokoomusopiskelijoiden vilkas viikonloppu oli menestys

Viikonloppuna tapahtui paljon! Kokoomusopiskelijoiden toiminta Jyväskylässä oli erittäin aktiivista perjantaina ja lauantaina erinäisten tapahtumien kautta. Perjantaina Jyväskylän kokoomusopiskelijoiden aktiivit tapasivat Passion Food & Bar -ravintolassa kattojärjestömme Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan toimijoita. Tuhatkunnan pääsihteeri Jenni Vartiainen ja liittohallituksen jäsen Miikka Koski osallistuivat lauantaina puoluevaltuuston kokoukseen, jonka yhteydessä meillä oli mahdollisuus istua yhdessä iltaa ja käydä läpi kuulumisia niin Tuhatkunnan kuin Jyväskylänkin näkökulmasta. Mukava keskusteluhetkemme ruoan parissa jatkui illanvietolla Jyväskylän keskustassa, jonka aikana JyKon uudet hallituslaiset ja liiton toimijat tutustuivat paremmin toisiinsa. Yhdessä pohdimme vastaavien tapahtumien järjestämistä useammin. Kiitos Jennille ja Miikalle visiitistä!

Lauantaiaamu sarasti JyKolle kiireisenä, sillä Jyväskylän kokoomusopiskelijat ja Kokoomuksen kunnallisjärjestö olivat yhdessä sopineet puoluevaltuuston, puoluehallituksen ja periaateohjelmatyöskentelyn täyteiselle päivälle, että aktiiviset jäsenemme vastaavat valtakunnallisesti näkyvän tapahtuman järjestämisestä kauppakadulle. JyKosta Kari Suomalainen, Hanna Hyyryläinen ja Severi Paanila ottivat vastuun käytännön järjestelyistä, ja niin vain koko joukko teki ison työn tapahtuman eteen. Tapahtuma oli menestys: kauppakadun teltalla jaettiin ihmisille kahvia ja ruusuja useiden ministerien, kuten Petteri Orpon, Kai Mykkäsen ja Sanni Grahn-Laasosen, europarlamentaarikko Henna Virkkusen sekä useiden kunnallispoliittisten vaikuttajien osallistuessa tapahtumaan. Jyväskylän kokoomusopiskelijat olivat myös valtakunnallisessa valokeilassa, sillä puheenjohtajamme Severi pääsi Yle uutisten haastattelussa kertomaan näkemyksiään Kokoomuksen tämänhetkisestä houkuttelevuudesta. Haastattelu on nähtävissä täältä (http://areena.yle.fi/1-3825254).

Kuva: Keski-Suomen Kokoomus

Lauantai ei siihen loppunut, sillä illalla istahdimme vielä ennen Suomen jääkiekko-ottelua puhumaan arvoista ja ideaaleista hyvän pizzan ääreen Bella Roman kabinettiin yhteistyössä Kokoomusnuorten kanssa. Pitämieni lyhyiden alkusanojen jälkeen Kokoomuksen ohjelmapäällikkö Antti Vesala, joka vastaa Kokoomuksen uuden periaateohjelman luomisprosessista, alusti periaatteisiin, ideaaleihin ja arvoihin keskittyvää keskustelua kertomalla periaateohjelman mahdollisista sisällöistä ja herättelemällä ajatuksia mm. vapauden ja tasa-arvon käsitteiden suhteen. Keskustelu oli erittäin antoisaa ja valaisevaa, kiitos Antille osallistumisesta! Meille on tärkeää, että JyKon näkemykset ja ajatukset otetaan huomioon myös valtakunnan tasolla periaateohjelman ideologiassa, mikä varmasti toteutuu eilisen illanvieton pohjalta.Vilkas viikonloppu oli erittäin kiireinen, mutta samalla äärimmäisen mukava ja onnistunut. Mahtava yhteishenki, onnistuneet tapahtumat ja ajatuksien vaihto on juuri sitä, mitä Jyväskylän kokoomusopiskelijat toivoo jäsenilleen tarjoavansa. Kiitän JyKon hallituslaisia, eritoten Karia, Hannaa ja Severiä, kaikkia tapahtumiin osallistuneita sekä järjestelyihin vaikuttaneita osapuolia erittäin onnistuneesta ja mahtavasta viikonlopusta!

Kuulostaako mukavalta touhulta? Haluaisitko olla mukana politiikassa, vaikuttamisessa, tapahtumien järjestämisessä tai kiinnostaako kokemus järjestötoiminnasta? Etsimme tällä hetkellä uusia jäseniä toimintaamme mukaan! Ota yhteyttä Jyväskylän kokoomusopiskelijoihin Facebookissa, tule tapahtumiimme tai laita tarvittaessa viestiä hallituslaisille (esimerkiksi minulle, yhteystiedot alhaalla) ja tule mukaan mahtavaan porukkaamme. Meillä pääsee erittäin pienellä kynnyksellä suoraan tekemisen ytimeen. Tervetuloa mukaan!

Seuraava tapahtuma JyKolla on poikkeuksellisesti hieman myöhään pidettävä sääntömääräinen kevätkokous, joka järjestetään tänään Kokoomuksen Jyväskylän piiritoimistolla kello 17.00. Tilaisuus on kaikille jäsenille avoin, tervetuloa.

Eelis Loikkanen

Jyväskylän kaupungin varavaltuutettu