Heta Räikkönen ehdolla Kokoomusopiskelijoiden liittohallitukseen

Kansalliset Ylioppilaat esittää Heta Räikköstä Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n liittohallitukseen vuodelle 2020.

Heta Räikkönen, 23, kauppatieteiden ylioppilas, on toiminut vuonna 2019 Kansallisten Ylioppilaiden varapuheenjohtajana ja vuonna 2018 viestintävastaavana. Räikkönen on lisäksi toiminut Women of Aallon puheenjohtajana. Räikkösellä on laaja kokemus järjestötoiminnasta, politiikasta sekä viestinnästä, niin työelämän kuin politiikan saralla.

Räikkönen näkee Tuhatkunnan roolina puolueen haastamisen ja opiskelijoiden tulevaisuuden puolustamisen. ”Ollessamme oppositiossa meillä on hedelmällinen tilaisuus haastaa hallituspuolueiden lisäksi omaa puoluettamme. Kokoomus on tällä hetkellä murrostilanteessa ja nyt jos koskaan asiantuntijuuttamme tarvitaan. Ohjataan puolueen linjaa sinivihreään ja edistykselliseen suuntaan. Suomi ja kokoomus tarvitsevat meitä”, Räikkönen linjaa hakemuksessaan.

”Voin todella ylpeänä esittää yhdistykseni puolesta Hetaa tähän tehtävään. Olen saanut työskennellä kuluvan vuoden Heta työparinani sekä olen ollut vakuuttunut hänen työmoraalista ja luotettavuudesta. Asiat jotka Heta on ottanut hoitaakseen, ovat sujuneet nopeasti ja varmasti. Hetalla on paljon näkemystä toiminnan kehittämisestä sekä poliittisesta linjanvedosta”, Kansallisten ylioppilaiden puheenjohtaja Joonas Pulliainen sanoo. ”Uskon vakaasti, että Tuhatkunta saa arvoisensa tekijän Hetasta. Hetan kaltaisia ihmisiä tarvitsee niin liittomme, puolueemme kuin koko yhteiskunta,” Pulliainen jatkaa.

”Olin erittäin iloinen kuullessani Hetan ehdokkuudesta Kokoomusopiskelijoiden liittohallitukseen. Luottamustehtävissään hän on osoittanut erityistä kyvykkyyttä ja tuonut aktiivisesti toimintaamme omaa ammattiosaamistaan viestinnän ja markkinoinnin parissa. On ollut uskomatonta seurata Hetan väsymätöntä toimintaa yhdistyksemme hyväksi jopa maailman toiselta puolelta asti”, Kansallisten ylioppilaiden hallituksen jäsen Kiia Lempinen sanoo. ”Hetalla on kokemusta, näkemystä ja halua tehdä sinivihreää Kokoomuslaista politiikkaa, jotta maailmasta oikeasti tulisi parempi paikka meille kaikille”, Lempinen päättää.

Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n uusi puheenjohtajisto ja liittohallitus valitaan Jyväskylän liittokokouksessa 23.-24.11.2019.

Ehdokashakemus:

Lisätietoja: