Jeremias Nurmela ehdolle Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtajaksi

Kansalliset Ylioppilaat esittää Jeremias Nurmelaa Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n puheenjohtajaksi vuosiksi 2020-2021.

Jeremias Nurmela, 24, on pitkän linjan järjestöaktiivi. Hän toimii tällä hetkellä Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksessa ja Kokoomuksen puoluevaltuustossa. Aiemmin hän on ansioitunut muun muassa Kansallisten Ylioppilaiden puheenjohtajana sekä edustajistotehtävissä, muun muassa HYY:n Kokoomuksen opiskelijoiden vaalikampanjapäällikkönä ja edustajistoryhmän puheenjohtajana. Nurmela opiskelee oikeustiedettä Helsingin yliopistossa.

”Jeremias on toiminnallaan Kansallisissa Ylioppilaissa, Tuhatkunnassa sekä Ylioppilaskunnassa osoittanut olevansa asiantunteva ja luotettava osaaja. Jeremiaalla on aina vahva visio, oli kyse sitten järjestötoiminnan organisoinnista tai opiskelijapolitiikan linjanvedoista. Samaan aikaan Jeremias on tarpeeksi pragmaattinen, jotta visiot myös toteutuvat. Tuhatkunnan seuraavat kaksi vuotta tulisivat varmasti olemaan nousukiitoa Jeremiaksen ohjaksissa.”, sanoo Kansallisten Ylioppilaiden puheenjohtaja Joonas Pulliainen.

”Tuhatkunta on hyvässä iskussa. Osaamista, paloa ja mahdollisuuksia tehdä riittää. Meidän tulee kuitenkin jatkaa aktiivisesti toimintamme kehittämistä, koska nyt siihen on mahdollisuus. Tehdään Kokoomusopiskelijoista vielä demokraattisempi, vaikuttavampi ja tehokkaampi.”, Nurmela visoi.

Nurmela haluaisi kaudellaan kirkastaa Kokoomusopiskelijoiden visiota poliittisesti että järjestöllisesti. Erityisen tärkeinä hän pitää jäsenhankinnan, paikallisyhdistysten ja viestinnän rooleja.

Nurmela näkee Kokoomusopiskelijoiden roolin puolueessa ja yhteiskunnassa merkittävänä. Hänestä Kokoomusopiskelijoiden tulee tuoda osaavat tekijät ja rohkeat visiot esiin aiempaa voimakkaammin ja uskaltaa käydä vaikeitakin keskusteluja tärkeissä paikoissa. ”Meidän täytyy olla rohkeasti poliittisia!”, Nurmela linjaa.

Tuhatkunta ry:n uusi liittojohto valitaan liittokokouksessa 23.-24.11.2019.

Ehdokasfaksi:

Lisätietoja: