Joonas Pulliainen ehdolla Kokoomusopiskelijoiden liittohallitukseen

Kansalliset Ylioppilaat esittää Joonas Pulliaista jatkokaudelle Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n liittohallitukseen vuodeksi 2020.

Joonas Pulliainen, 23, valtiotieteen ylioppilas, on pitkän linjan järjestöaktiivi. Pulliainen toimii tällä hetkellä Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen sekä edustajiston jäsenenä, Kansallisten Ylioppilaiden puheenjohtajana ja Tuhatkunnan liittohallituksen jäsenenä. Hän on ansioitunut edustajistovaalikampanjoinnissa sekä aktiivisena osallistujana Helsingin kokoomuksen piirin toiminnassa.

Pulliainen nostaa tärkeimmiksi tavoitteikseen Tuhatkunnalle kansainvälisyyden, vaikuttavuuden, kokonaisvaltaisen poliittisen linjan sekä hyvän jäsenkehityksen ylläpitämisen. ”Uskon, että Tuhatkunnan poliittiset näkemykset ja linjanvedot ovat erittäin tervetulleita yhteiskunnassamme. Tuhatkunnan tulee pystyä yhä vaikuttavampaan politiikantekoon, jotta saamme ohjattua puoluetta edistyksellisempään suuntaan sekä nostettua Suomen poliittiseen keskusteluun asioita jotka koemme tärkeiksi”, Pulliainen sanoo ehdokashakemuksessaan.

”Joonas on omistautunut tekijä, joka hengittää ja elää aatetta. Hänen kanssaan on ollut miellyttävää tehdä töitä ja hän suhtautuu toimintaan niin sen vaatimalla vakavuudella kuin myös rennolla, hyvällä meiningillä”, kehuu Kansallisten ylioppilaiden varapuheenjohtaja Heta Räikkönen. Räikkönen korostaa Pulliaisen intohimoista suhtautumista politiikkaan: ”Joonas haluaa tehdä ja edistää poliittista linjaa tosissaan. Tuhatkunta tarvitsee rohkeita poliittisia ulostuloja. Joonas on valmis keskustelemaan ja tuomaan esille erilaisia mielipiteitä.”

Kansallisten ylioppilaiden hallituksen jäsen Pietari Pitzen ihailee Pulliaisen omistautuneisuutta liittoa kohtaan: “Joonas on osoittanut esimerkillistä aktiivisuutta laajalti kentän eri osa-alueilla. Hänen johtamanaan Kansalliset ylioppilaat on kerännyt liudan uusia, motivoituneita aktiiveja ja jäsenkehitys on ollut loistavaa. Joonaksen palo ja lukemattomat työtunnit paikallisjärjsetön puheenjohtajana ja liittohallituksen jäsenenä kertovat intohimosta politiikkaa ja Tuhatkuntaa kohtaan. Muutenkin Joonas on luotettava ja hyvä ystävä, jolla on aina aikaa muille – omista kiireistään huolimatta.”

Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n uusi liittojohto ja liittohallitus valitaan Jyväskylän liittokokouksessa 23.-24.11.2019.

Ehdokashakemus:

Lisätietoja: