Nea Nättinen, Henri Kontkin ja Pietari Pitzen ehdolla Kokoomusopiskelijoiden liittohallitukseen

Lihatyrkyt

Kansalliset ylioppilaat esittää Nea Nättistä, Henri Kontkinia ja Pietari Pitzeniä Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n liittohallitukseen vuodeksi 2021.

Henri Kontkin, 22 on humanististen tieteiden kandidaatti. Kontkin on pitkän linjan järjestöaktiivi ja toiminut Kansallisten Ylioppilaiden hallituksessa vuodesta 2019. Tänä vuonna Kontkin on toiminut ansioituneesti Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan Kokoomuksen opiskelijoiden edustajistovaalipäällikkönä. Tämän lisäksi Kontkin on Kokoomuksen puoluevaltuuston varajäsen, sekä työskentelee Kansallisella senioriliitolla hankesuunnittelijana.

Vaalipäällikön tehtävässä toimiessaan Kontkin on huomannut edustajistovaalien tärkeyden paikallisyhdistyksille sekä niiden aktiivisuudelle. Kontkin nostaa tärkeimmiksi tavoitteiksi liittohallituksessa paikallisyhdistyksen näkyvyyden omassa korkeakouluyhteisössään sekä paikallisyhdistysten laadukkaan toiminnan kehittymisen. ”Jokainen ensi syksynä edustajistovaaleihin  ehdolle saatu opiskelija on mahdollinen tuleva aktiivi ja puolueen ansiomerkin kantaja” summaa Kontkin.

”Tunnen Henrin hyvin yhteisen hallitusvuotemme ansiosta. Olen oppinut tuntemaan Henrin ahkerana, luotettavana ja positiivisena tekijänä, joka hoitaa aina lupaamansa asiat moitteetta. KansYssa Henri on tänä syksynä toiminut edustajistovaalien kantavana voimana ja hoitanut vaalivastaavan urakkaa erinomaisella menestyksellä.” -Otto Usvajärvi, Kansallisten Ylioppilaiden hallituksen jäsen.

Nea Nättinen, 23, sosionomiopiskelija on Kansallisten Ylioppilaiden vuoden 2020 hallituksen viestintä- ja AMK-vastaava. Nättinen on toiminut tämän vuoden Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan vaalisuunnittelijana. Lisäksi Nättinen toimii opiskelijayhdistyksensä hallituksessa ja järjestötoiminnan ohella työskentelee varhaiskasvatuksen opettajana.

”Haluan liittohallituksessa toimiessani olla mukana edistämässä Kokoomusopiskelijoiden edistyksellistä ja eteenpäin katsovaa linjaa, sekä seistä rohkeasti arvojemme takana, kumartelematta mihinkään suuntaan” Nättinen toteaa. Nättinen haluaa olla nostamassa puoleen liberaaleja, sinivihreitä arvoja entistä näkyvämmäksi osaksi puolueyhteisöä. Lisäksi Nättinen näkee tärkeäksi sen, että Kokoomusopiskelijat ovat tulevaisuudessa näkyvä osa myös AMK-yhteisöjä ja puhuttelee täten koko korkeakoulukenttää.

”Minulla on ollut suuri ilo tutustua Neaan Kansyn toiminnassa. Nea on uskomattoman työmoraalin omaava tekijä, jonka kanssa on ilo toimia. Erityisesti Neassa arvostan hänen kykyä ottaa kaikki ihmiset huomioon ja luoda positiivista tekemisen meininkiä. Ihminen, joka oikeasti kuuntelee muita ja haluaa auttaa apua tarvitsevaa on kullankallis. Mielestäni Nea on juuri sitä.” kiittelee Oskari Heinonen, aktiivinen KansY-toimija, sekä 2019-vuoden hallituslainen.

24-vuotias kauppatieteiden ylioppilas Pietari Pitzen toimii tällä hetkellä KansY:n hallituksen puheenjohtajana. Puheenjohtajana toimimisen lisäksi Pitzen on aktiivinen edaattori Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan edustajistossa. Vuonna 2021 Pitzen tulee toimimaan Aalto-yliopiston kokoomusopiskelijoiden hallituksen puheenjohtajana.

Liiton tulevaisuudesta Pitzen kertoo seuraavasti: ”Tuhatkunnan tulee olla vahva ja näkyvä toimija yhteiskunnallisesti, sekä johtaa jämäkästi Kokoomuksen opiskelijapoliittista keskustelua unohtamatta valtakunnallisia teemoja” Järjestökentällä Pitzen haluaisi nähdä laajempaa paikallisyhdistysten välistä yhteistyötä, sekä toivoo kokoomusopiskelijoiden näkyvän kaikissa maamme korkeakouluissa. ”Liittomme elinehto ovat vahvat paikallisyhdistykset.  Tuhatkunnan viestille on varmasti kysyntää jokaisessa korkeakoulussa, sekä korkeakoulukaupungissa. Liittohallituksen tuleekin entistä tarmokkaammin pyrkiä luomaan toimintaa nykyistä useamman korkeakoulun piiriin” Pitzen linjaa.

“Pietari on ollut KansY:ssä toiminnan kulmakivi – hän on kyltymättä jaksanut painaa hommia yhdistyksen eteen ja taitaa hyvät projektinjohtajan taidot. Tästä osoituksena toimii Pietarin johdolla luotu hallituksen sisäinen työnjako, joka on tuonut toimintaan johdonmukaisuutta ja selkeyttä. Pietari on myös luonteeltaan huumorintajuinen, mutta samalla tunnollinen tekijä, joka ei jätä kaveria pulaan. Häneen on voinut aina luottaa.” kommentoi kolme vuotta KansY:n hallituksessa toiminut pitkän linjan tuhatkuntalainen Juho Laitila.

Lisätietoja:

Nea Nättinen, 040 9688001