Mikä LAKO?

logo

Lakeuden Kokoomusopiskelijat r.y. (LAKO) on Seinäjoen ammattikorkeakoulussa ja Etelä-Pohjanmaan maakunnassa vaikuttava Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan alainen kokoomuslaisten ja kokoomusmielisten opiskelijoiden järjestö. Päätoimintaamme kuuluvat vaikuttaminen opiskelija- sekä kunnallispolitiiikassa ja Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan vaikutuselimisissä. Yhdistyksessä mukana olevat toimijat ovat mukana vaikuttamassa SAMO:n edustajistossa ja hallituksessa.

Lakeuden Kokoomusopiskelijat perustettiin huhtikuussa 2015 jatkamaan Seinäjoen Kokoomusopiskelijoiden perinteitä ja kokoamaan yhteen kokoomushenkisiä opiskelijoita. Lakeuden Kokoomusopiskelijat tavoittelee toiminnassaan helppoa lähestyttävyyttä, monipuolista ja vapaata toimintaa sekä haluamme herättää poliittista ja aatteellista keskustelua. Toimijamme ovat värikäs lisä opiskelijapoliittiseen maailmaan ja yhdistyksemme tukee toimijoitaan aktiiviseen vaikuttamistyöhön sekä antaa koulutusta opiskelijapolitiikan rakenteisiin.

Kokoomuksen opiskelijaliitto Tuhatkunta (Kokoomusopiskelijat) on puoluepoliittinen ja aatteellinen korkeakouluopiskelijoiden yläjärjestömme, joka tarjoaa osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia, korkealaatuista koulutusta sekä hauskaa yhdessäoloa kokoomuslaisen arvomaailman äärellä. Tuhatkunta järjestää vuosittain useita kansallisia tapahtumia, joissa on mahdollista päästä tapaamaan kokoomusopiskelijoita ympäri Suomen!

Lakeuden Kokoomusopiskelijat on Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n , Kokoomuksen Seinäjoen Kunnallisjärjestö ry:n, Pohjanmaan Kokoomus ry:n sekä Kansallinen Kokoomus r.p.:n jäsenjärjestö