Oulun yliopiston edustajistovaalit 2017

Edustajisto on ylioppilaskunnan ylin päättävä elin, johon valitaan 37 jäsentä opiskelijoiden keskuudesta seuraavaksi kahdeksi vuodeksi. Jokaisella ylioppilaskunnan jäsenellä, joka on ilmoittautunut läsnäolevaksi lokakuun 17. mennessä, on oikeus asettua ehdolle ja äänestää edustajistovaaleissa. Ennakkoon ei tarvitse tietää ylioppilaskunnasta, opiskelijapolitiikasta tai kokoustamisesta, ehdokas tarvitsee vain mielenkiintoa ja halua oppia.

Ehdolle asettuminen edustajistovaaleihin kannattaa, sillä se on hieno mahdollisuus päästä päättämään opiskelijoiden yhteisistä asioista ja saada kokemusta vaikuttamistyötä, lisäksi edustajistossa työskentelystä voi saada opintopisteitä. Vaikka et haluaisi asettua ehdolle, muista äänestää. Äänestämällä vaikutat siihen, mitä ylioppilaskunta tulevaisuudessa tekee.

Ennakkoäänestys alkaa 1.11. klo 9.00 ja päättyy 6.11. klo 16.00. Varsinaisena vaalipäivänä äänestys alkaa klo 9.00 ja päättyy klo 16.00.

Lue lisää edustajistosta ja edustajistovaaleista OYY:n nettisivulta: www.oyy.fi/edustajistovaalit