Vaali- ja hallitusohjelmatavoitteet

Mitä asioita ainakin on mukana seuraavassa hallitusohjelmassa, jos Kokoomusopiskelijat saavat päättää? Kokoomusopiskelijoiden liittokokous käsitteli liiton vaali- ja hallitusohjelmatavoitteet marraskuun 2018 liittokokouksessa, jonka jälkeen tavoitteet julkaistiin puolueyhteisölle ja sidosryhmille Kokoomusristeilyllä tammikuussa 2019. Nyt tavoitteet löytyvät myös tältä sivulta.

Kokoomusopiskelijat haluaa tehdä vastuullista, kestävää ja ilmastoasiat aina huomioon ottavaa politiikkaa. Erityisteemoina tavoitteissa korostuvat opiskelijoiden toimeentulo, hyvinvointi, koulutuksen laatu ja tieteen tekemisen edellytykset. Myös sukupolvipoliittisiin teemoihin on otettu kantaa.

Erityisesti Kokoomusopiskelijat halusivat tarjota vaihtoehdon sosiaaliturvan uudistamisesta käytävään keskusteluun. Kokoomusopiskelijat ovat kehitelleet oman mallin opiskelijan sosiaaliturvaksi ja sen nimi on opintotilimalli. Opintotilimalli on tarkemmin ja visuaalisesti esitelty esitteessämme. Älä epäröi ottaa yhteyttä, jos haluat keskustella tai saada lisätietoa jostakin tavoitteestamme!

Katso tästä tavoitteemme PDF-muodossa