Edustajistovaalien suunnittelukokous ma 14.9. klo 18

Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan (VYY) edustajistovaalit järjestetään joka toinen vuosi. Seuraavat vaalit järjestetään marraskuussa 2015. Vuoden 2015 edustajistovaaleissa valitaan ylioppilaskunnan edustajiston 30 jäsentä ja heille varahenkilöt kaudelle 1.1.2016 – 31.12.2017. Ehdolle edustajistovaaleissa voi lähteä Vaasan yliopistossa opiskeleva opiskelija, joka on ilmoittautunut läsnäolevaksi.

Kampusporvareiden edustajistoryhmä on VYY:n edustajiston toisiksi suurin ryhmä kuudella varsinaisella edaattorillaan. Kampusporvarit on myös ylioppilaskunnan vanhin ja suurin aatteellisesti toimiva edustajistoryhmä, ja kuuden varsinaisen edaattorin lisäksi ryhmässämme toimii useita aktiivisia varaedaattoreita, joilla on yhtäläinen oikeus osallistua ryhmän toimintaan ja edustajiston kokouksiin koko kauden ajan. Jokainen ehdolle lähtevä pääsee myös halutessaan mukaan vaikuttamaan oman ryhmän toimintaan vaalien tuloksesta ja henkilökohtaisesta äänimäärästä riippumatta.  Kampusporvareiden edustajistoryhmässä toimii Vaasan yliopiston opiskelijoita jokaisesta tiedekunnasta, ja joukkoon mahtuu niin Kokoomuksen opiskelija- ja nuorisojärjestöjen jäseniä kuin opiskelijoita, jotka eivät ole puolueen jäseniä. Ryhmään on tervetullut liittymään jokainen Vaasan yliopiston läsnäolevaksi ilmoittautunut opiskelija, joka on kiinnostunut toimimaan edustajistossa ja kokee ryhmän omakseen.

Edustajistovaalien ensimmäinen suunnittelukokous pidetään maanantaina 14.9. Public Cornerissa (paikka vaihtunut). Suunnittelukokoukseen ovat tervetulleita kaikki edustajistoryhmän vaalityöhön osallistuvat sekä ehdolle lähtemisestä kiinnostuneet.

Uusien opiskelijoiden tutustumisilta, jossa esitellään muun muassa Vaasan Kampusporvarit ry.n sekä Kampusporvareiden edustajistoryhmän toimintaa sekä kerrotaan lisää edustajistovaaleista ja ehdolle lähtemisestä,  pidetään maanantaina 21.9. Leipiksellä.

Tervetuloa mukaan!

Kysymykset suunnittelukokouksesta tai tutustumisillasta voi lähettää yhdistyksen puheenjohtajalle Laura Ryyminille (laura(at)kampusporvarit.net) tai edustajistoryhmän puheenjohtaja Essi Ervastille (essi.ervasti(at)student.uva.fi).