Edustajistoryhmä

• Miia Saarimäki
  • Kristiina Sorsa

Edustajistoryhmän toiminta

Vaasan yliopiston ylioppilaskunnan edustajistossa toimii nimikaimamme, Kampusporvareiden edustajistoryhmä, joka on VYY:n vanhin ja suurin aatteellinen edustajistoryhmä. Sen jäsenet ovat jokaisesta yliopiston tiedekunnasta, monelta eri vuosikurssilta. Porukassa on niin kokoomusopiskelijoita kuin kokoomusnuoriakin, mutta edustajistoryhmän toimintaan voi lähteä mukaan, vaikka ei kuuluisikaan Kokoomuksen jäsenjärjestöihin.

Edustajistoryhmämme on kampuksen aktiivisin porukka. Jäsenemme edustavat aina opintotukilautakunnasta, VOAS valtuuskunnasta aina yliopiston hallitukseen saakka. Laajojen verkostojemme ansiosta saat kauttamme äänesi kuuluviin niin kampuksella, Vaasan kaupungin päätöksenteossa, Kansallisessa Kokoomuksessa, kuin aina valtionhallinnon ja opetusministerin tasolle saakka. Päätökset pohjaamme aina järkeviin, kunnolla selvitettyihin faktoihin, emmekä usko puolivillaiseen populistiseen huuteluun. Haluamme, että yliopisto tarjoaa opiskelijoille ennen kaikkea laadukkaalla opetuksella tuotettua huippuasiantuntemusta jokaiselta alalta ja tukea silloin, kun sitä tarvitaan.

Haluamme tehdä parhaamme opiskelijoiden tahdon mukaan. Jos sinulla on mitä tahansa mielessä, ota ihmeessä yhteyttä, niin jutellaan ja katsotaan mitä voimme tehdä!

Seuraavat edustajistovaalit

Seuraavat edustajistovaalit, jotka järjestetään kahden vuoden välein syksyisin, käydään VYY:ssä marraskuussa 2017. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan edustajistoryhmän toimintaan, voit ottaa yhteyttä yhdistyksen tai edustajistoryhmän puheenjohtajaan. Yhteystiedot löytyvät näiltä sivuilta. Ainoa edellytys edustajistossa toimimiselle on, että olet läsnäolevaksi ilmoittautunut Vaasan yliopiston opiskelija.

Yhteystiedot:

Mikko Martikkala