Kokoomuksen jäsenliittojen puheenjohtajat: Kannustamme Elina Valtosta lähtemään ehdolle puolueen varapuheenjohtajakisaan

Kokoomusnaisten, Kokoomusopiskelijoiden ja Kokoomusnuorten puheenjohtajat yhdessä tervehtivät lämpimästi varapuheenjohtajakisaan lähteneitä ehdokkaita ja toivottavat onnea kampanjointityöhön. Puheenjohtajat kannustavat samalla kansanedustaja Elina Valtosta lähtemään mukaan varapuheenjohtajakisaan Kokoomuksen puoluekokouksessa kesäkuussa. Valtonen on istunut kansanedustajana vuodesta 2014 ja toimii tällä hetkellä puolueen varapuheenjohtajana ensimmäistä kautta.

Valtonen on osoittanut laajan osaamisensa niin kotimaan asioissa kuin kansainvälisessäkin politiikassa. Hän on vahva substanssiosaaja monilla aloilla ja omaa syvällisen tuntemuksen kansainvälisestä kentästä. Valtosella on myös visiota Suomen kehittämisestä tulevaisuudessa. Ulkopoliittisen tilanteen muuttuessa Valtosen kansainväliselle osaamiselle ja monipuoliselle kielitaidolle on kysyntää. Hän on osoittanut omalla toiminnallaan sen, että myös politiikan niin kutsutut kylmät teemat, kuten talous ja turvallisuus, eivät katso sukupuolta.

“Elina on aurinkoisella persoonallaan, vahvalla osaamisellaan ja laajalla tietopohjallaan tehnyt vaikutuksen meihin kaikkiin. Sisäinen palo ja into paremman yhteiskunnan rakentamiseen näkyy selkeästi ulospäin. Tulevien eduskuntavaalien keskusteluissa nousevat esille todennäköisesti nimenomaan talous ja turvallisuus ja sen vuoksi Kokoomus tarvitsee Elinaa varapuheenjohtajaksi myös tulevaisuudessa”, kiteyttävät puheenjohtajat yhdessä.

Jäsenliitot tekevät viralliset henkilövalintoihin liittyvät päätökset myöhemmin.

Lisätietoja:

Pihla Keto-Huovinen, Kokoomusnaisten puheenjohtaja

Nea Nättinen, Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja

Ida Leino, Kokoomusnuorten puheenjohtaja

Edellinen artikkeli
Suomen on tehtävä enemmän – Energiakauppa Venäjän kanssa lopetettava välittömästi!
Seuraava artikkeli
Kokoomusopiskelijat tukevat Elina Valtosta jatkokaudelle Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi