Kokoomusopiskelijat: Kokoomus ei voi jatkaa hallituksessa Perussuomalaisten kanssa

Perussuomalaiset valitsivat tänään puoluekokouksessaan Jyväskylässä Jussi Halla-Ahon uudeksi puolueen puheenjohtajaksi. Tästä johtuen Kokoomusopiskelijat katsoo, että Kokoomus ei voi toimia samassa hallituksessa hallituspuolueen uuden puheenjohtajan kanssa.
”On kyse aivan liian suurista arvoista ja periaatteista uhrattavaksi. On aivan liian suuri arvopohjainen riski ottaa hallitukseen puolue, jonka johtaja avoimesti ja ylpeänä sotii länsimaisia vapausarvoja, tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta sekä ihmisoikeussopimuksia vastaan”, sanoo Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Marianna Kupias.
Kokoomusopiskelijoiden mielestä Kokoomuksen arvot eivät kohtaa Perussuomalaisten uuden puheenjohtajan Jussi Halla-Ahon arvojen kanssa. Kokoomus on ihmisoikeuksia, kansainvälisyyttä ja avoimuutta puolustava puolue. Halla-Aho tuomittiin uskonrauhan rikkomisesta ja kiihottamisesta kansanryhmää vastaan vuonna 2012.
Lisätiedot:
Marianna Kupias, puheenjohtaja

Edellinen artikkeli
Kokoomusopiskelijoiden Kesäseminaari 2017 Haikon kartanossa
Seuraava artikkeli
Keskustaopiskelijat ja kokoomusopiskelijat: Translaki uudistettava nyt