Kokoomusopiskelijat ovat huolissaan puolueen kulkusuunnasta

Viikonloppu vietettiin Kalajoella Kokoomuksen puoluekokouksessa, jossa äänestettiin puolueen tulevista poliittisista linjoista. Kokoomusopiskelijat ovat huolissaan tehdyistä päätöksistä. Esimerkiksi puolueemme linjaus turpeen poltosta teki täyskäännöksen. Puoluekokouksessa 2020 päätetty linjaus oli luopua turpeen käytöstä vuoteen 2032 mennessä. Kalajoen puoluekokouksessa turpeen osuutta energiantuotannossa päätettiin lisätä. Kokoomusopiskelijat ovat hyvin pettyneitä päätökseen.

Puoluekokous ei myöskään asettunut kannattamaan Kokoomusopiskelijoiden aloitteita huumeiden käyttöhuoneiden pilotoinnista tai turkistarhauksen kieltämisestä.

”Puolueemme pitäisi olla muutoksen ääni ja edelläkävijä. Tällä hetkellä muut puolueet uskaltavat katsoa rohkeasti eteenpäin ja muuttaa linjojaan vastaamaan nyky-yhteiskuntaa. Samaan aikaan kokoomus on jämähtänyt paikalleen, jopa vilkuillen taaksepäin. Tutkittuun tietoon pohjautuva päätöksenteko on unohdettu. Tähän pitää tulla muutos” linjaa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Nea Nättinen.

Nea Nättinen, puheenjohtaja

Liiton puheenjohtajan tervehdys Kokoomuksen Kalajoen puoluekokoukselle
Kokoomusopiskelijoiden aloite nuuskan myynnin laillistamisesta läpi Kokoomuksen puoluekokouksessa!