Poliittiset opiskelijajärjestöt muistuttavat opiskelijoiden kuulemisesta

Poliittiset opiskelijajärjestöt muistuttavat uutta Aalto-yliopiston hallitusta opiskelijoiden kuulemisesta

Förbundet Liberala Studentklubben LSK, Keskustan Opiskelijaliitto KOL, Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta, Sosialidemokraattiset opiskelijat SONK, Vasemmisto-opiskelijat Vasop sekä Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto Vino pitävät tärkeänä, että Aalto-yliopiston hallitus ottaa huomioon opiskelijanäkökulman toiminnassaan, koska varsinaista opiskelijaedustajaa hallituksesta ei löydy. ”Varsinaisen opiskelijaedustuksen puuttuessa säätiön hallituksesta, sen on erikseen paneuduttava opiskelijoiden kuulemiseen jatkuvana osana työskentelyään. Huippuyliopisto syntyy vain panostamalla opiskelijoihin. Opiskelijaedustus tulee huomioida hallinnon muilla tasoilla,” muistuttavat opiskelijaliittojen puheenjohtajat.

”Yliopiston on säilyttävä jatkossakin yhteisönä, jossa kaiken keskiössä ovat yhteisön jäsenet eli professorit, opiskelijat ja muu henkilökunta,” linjaavat opiskelijajärjestöjen edustajat.

Poliittiset opiskelijajärjestöt toivovat, että rakenteellisten uudistusten edessä muut yliopistot näkisivät opiskelijoiden, professorien ja muun henkilökunnan edustuksen luovuttamattomana osana yliopistojen päätöksentekoa ja yhteisöllisyyden edistämistä.

Lisätietoja:

LSK:n puheenjohtaja Otto Andersson, 040 740 8722
KOL:n puheenjohtaja Juha Iso-Aho, 050 374 5416
SONK:n puheenjohtaja Mikko Koskinen, 050 304 2007
Tuhatkunnan puheenjohtaja Jenny Nyman, 040 5384 652
Vasop:n puheenjohtaja Niina Kiviaho, 040 750 2478
ViNO:n puheenjohtaja Laura Nordström, 050 376 6671

Edellinen artikkeli
Kokoomusopiskelijat vaativat tasa-arvoa työmarkkinoille
Seuraava artikkeli
Suomeen töihin jäävien EU/ETA-maiden ulkopuolisten opiskelijoiden lukukausimaksut palautettava