EDUSTAJISTOVAALIT 2023

Kun syksyn ensimmäiset sadepisarat hakkaavat ikkunoita, teroittavat kokoomuslaiset vaalikärkensä valmiiksi.

Korkeakoulujen edustajistovaalit tulevat jälleen ja kokoomus lähtee vaaleihin puolustamaan vahvasti vakiintunutta asemaansa opiskelijakentällä. Meille keskiössä on aina opiskelijoiden vapauden vaaliminen ja halu rakentaa parempi huominen tuleville sukupolville.

Ehdokasasettelu on käynnistynyt läpi maan. Kokoomus haluaa jatkaa vaalien voittokulkua ja saada opiskelijoiden äänen kuuluviin läpi yhteiskunnan. Me haluamme juuri sinut mukaan tekemään muutosta, lähde ehdolle edustajistovaaleihin!

Edustajistovaalien ehdokashankinta on käynnistynyt ja nyt myös sinä voit lähteä muuttamaan opiskelijamaailmaa entistä paremmaksi!

Kokoomuksen vaaliteemat näissä edustajistovaaleissa

Kokoomukselle näissä vaaleissa on kyse opiskelijoiden vapauden puolustamisesta, kaikissa tilanteissa. Siksi kysymmekin; Onko pakko?

Onko pakko kuulua ylioppilaskuntaan?

Ylioppilaskuntien pakkojäsenyyden poisto on ollut jo pitkään kokoomuksen tavoitteena. Pitkäjänteinen työ niin puolueen sisällä, kuin myös valtakunnan politiikassa on vihdoin alkanut tuottamaan tulosta, sillä Orpon hallitusohjelmaan on kirjattu selvitys pakkojäsenyyden poistosta. Me pidämme meteliä niin kauan, että tämä opiskelijoiden yhdistymisvapautta räikeästi loukkaava ilmiö saadaan purettua kokonaisuudessaan.

Onko pakko istua luentosalissa?

Jokaisella tulee olla mahdollisuus kouluttautua juuri niin pitkälle kun haluaa; ajasta, paikasta tai elämäntilanteesta riippumatta. Korkeakoulujärjestelmämme ei nykyisellään kykene vastaamaan tähän, vaan läsnäolopakot ovat edelleen arkipäivää, eivätkä jousta henkilön oman elämäntilanteen puitteissa. Perheellistyminen, työelämään siirtyminen tai järjestötoiminta ei saa olla este opintojen suorittamiselle. Myös väylät korkeakoulutuksen saamiseksi tulee olla avoinna kaikille.

Onko ylioppilaskuntien pakko toimia maailmanparantajina?

Ylioppilaskuntien tärkein tehtävä on toimia opiskelijoiden äänenkannattajana ja tärkeimpänä edunvalvojana. Me haluamme, että ylioppilaskunnat toimivat opiskelijoiden etu edellä ja rajalliset resurssit kohdennetaan sinne, missä suurin tarve aidosti on. Ylioppilaskuntien tehtävänä ei ole koko maailman pelastaminen, vaan opiskelijoista huolehtiminen.

Lähde mukaan!

Lähde mukaan kääntämään Suomen opiskelijakentän suunta. Opiskelijaliikkeen alumnit kuvailevat edarivaaleihin lähtemistä usein elämänsä parhaana päätöksenä, tätä tilaisuutta et siis halua missata!

Jos kiinnostuit lähtemään mukaan, ilmoita itsesi linkin takaa löytyvällä lomakkeella niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pikaisesti!