Edarivaalit 2021

Edustajistovaalit tulevat jälleen! Vaalit käydään kaikissa Suomen korkeakouluissa Helsingin ja Tampereen yliopistoja lukuunottamatta. Edarivaaleissa valitaan ylioppilas- ja opiskelijakunnille edustajistot, jotka käyttävät järjestöissä korkeinta valtaa. Edustajistot päättävät mm. poliittisista linjoista ja tavoitteista, budjetista sekä valitsevat ylioppilas- ja opiskelijakuntien hallitukset. Kyseessä on siis merkittävä vallankäytön paikka, ja edustajistossa toimiminen onkin loistava väylä tutustua politiikkaan sekä järjestötoimintaan syvemmin.

Lähde mukaan kääntämään Suomen opiskelijakentän suunta. Opiskelijaliikkeen alumnit kuvailevat edarivaaleihin lähtemistä usein elämänsä parhaana päätöksenä, tätä tilaisuutta et siis halua missata!

Jos kiinnostuit lähtemään mukaan, ilmoita itsesi alla olevan lomakkeen avulla niin otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pikaisesti!

Ehdokkaaksi edarivaaleissa

Ehdokkaana pääset maistamaan poliittisen työn ydintä, vaalikampanjointia. Edustajistovaaleissa pääset tutustumaan paikallisiin opiskeleviin kokoomushenkisiin ihmisiin, keskustelemaan polttavista poliittisista kysymyksistä ja näkemään, miten politiikkaa tehdään käytännössä.
  • Missä yliopistossa tai ammattikorkeakoulussa opiskelet?