Kokoomusopiskelijat tukevat täysimääräisesti Alexander Stubbia Kokoomuksen presidenttiehdokkaaksi

Kokoomusopiskelijat seisovat täysin pääministeri Petteri Orpon ja Kokoomuksen puoluehallituksen päätöksen takana kutsua Alexander Stubb puolueen presidenttiehdokkaaksi. Akateemisesti korkealle kouluttautunut ja kansainvälisesti arvostettu professori Alexander Stubb on paras mahdollinen vaihtoehto Suomen presidentiksi. Ainutlaatuinen kokemus niin valtakunnan politiikasta, ministerinä, europarlamentaarikkona, puolueen puheenjohtajana sekä johtotehtävät suurissa kansainvälisissä organisaatioissa puhuvat puolestaan.

Suomi on pieni maa Pohjois-Euroopassa, jonka presidentiltä vaaditaan laajoja kansainvälisiä verkostoja. Stubbin vahvuudet ja vuosikymmenten kokemus ulkopolitiikassa antavat hänelle erinomaiset valmiudet toimia tasavallan presidentin vaativassa tehtävässä. On kansakunnan etu, että tulevalla presidentillä olisi Stubbin kaltaiset vahvat meriitit ulkopolitiikan alalla.

Pitkäaikaisena Nato-kannattajana Stubb on oikea henkilö rakentamaan entistä vahvempaa Nato-Suomea epävarmassa maailmantilanteessa. Hänen turvallisuuspoliittinen ja kansainvälisten suhteiden politiikan osaamisensa on aivan omaa luokkaansa. Kansainvälisesti pidetty Stubb on näyttänyt ainutlaatuista osaamista käytännössä toimiessaan menestyksekkäästi ulkoministerin tehtävässä maailmantilanteen aikaisemmin kiristyttyä. Neuvottelutaitojen ja kylmähermoisuuden lisäksi hänen johdollaan Suomesta voidaan rakentaa entistä avoimempi, kansainvälisempi ja suvaitsevampi. Yhtenäisenä kansakuntana toimisimme dynaamisesti maailman myllerryksessä.

Nuija on kolahtanut pöytään ja on aika rakentaa Suomen mahtavin kampanja Alexander Stubbin ympärille. Kampanjaliivit on kaivettu kaapista, me olemme valmiita tekemään Alexista Suomen seuraavan presidentin!

Lisätietoa:

Nea Nättinen, Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja

puh. 0409688001

Edellinen artikkeli
Nea Nättinen: En hae jatkokautta Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtajana
Seuraava artikkeli
Tampereen Kokoomusopiskelijat: Avoin väylä ei ole “oikoreitti” opiskelupaikkaan – tutkinto-oikeus tulee voida ansaita eri tavoin