Kokoomusopiskelijoiden johtoon Henriina Rantala

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n 57. liittokokous on valinnut liiton seuraavaksi puheenjohtajaksi yhteiskuntatieteiden kandidaatti Henriina Rantalan.

Kaudelle 2024-2025 puheenjohtajaksi valittu Rantala opiskelee globaalia kestävyyttä Helsingin yliopistossa. Hän on viimeiset kaksi vuotta toiminut Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksessa sekä aiemmin aktiivina muun muassa Tampereen Kokoomusopiskelijoissa. Tällä hetkellä hän työskentelee ammattijärjestö Speciassa järjestökoordinaattorina.

“On suuri kunnia hypätä Tuhatkunnan puheenjohtajan saappaisiin ja lähteä johtamaan liittoa rohkeasti ja päämäärätietoisesti kohti tulevia koitoksia. Lähdin tavoittelemaan Tuhatkunnan puheenjohtajuutta, sillä olen tyytymätön vallitsevaan poliittiseen ilmapiiriin, joka elää jatkuvalle vastakkainasettelulle. Haluan edistää rationaalista ja edistysmielistä politiikkaa, joka perustuu muiden kunnioittamiselle ja yhteistyölle. Kokoomusopiskelijat tunnetaan puolueen omatuntona ja sinnikkäänä kirittäjänä, ja näin tulee jatkossakin olemaan. Meidän täytyy pitää opiskelijoiden puolta ja tuoda esiin vaihtoehtoja opiskelijoihin kohdistuviin uudistuksiin. Puheenjohtajakauden aikana haluan koulutuspolitiikan lisäksi tarttua etenkin ympäristöpolitiikan teemoihin. Yhteiskuntaa täytyy uudistaa ympäristön kannalta kestävillä ratkaisuilla.”, linjaa vastavalittu puheenjohtaja Rantala.

Varapuheenjohtajiksi vuosille 2024-2025 valittiin Emilia Junnila  ja Jaakko Sirén. Vuoden 2024 liittohallituksen jäseninä toimivat Annu Jaakkola, Mikko Nieminen, Niilo Helander, Niilo Hendolin, Ohto Mäkinen, Onni Nyman ja Pinja Ahlqvist.

Kokoomusopiskelijoiden liittokokous pidettiin Hämeenlinnassa 4.-5.11. Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta on yksi Kokoomuksen kolmesta jäsenliitosta.

Lisätietoja:
Nea Nättinen
Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja 2022-2023

Edellinen artikkeli
Kokoomusopiskelijoiden LVII. liittokokous: Toinen korkeakoulututkinto muutettava maksulliseksi
Seuraava artikkeli
Vasemmisto-oppositio on ymmärtänyt nuorten huolen väärin