Kokoomusopiskelijoiden johtoon Nea Nättinen

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta ry:n 55. liittokokous on valinnut liiton seuraavaksi puheenjohtajaksi Nea Nättisen (24).

Kaudelle 2022-2023 puheenjohtajaksi valittu Nättinen opiskelee sosionomiksi Metropolian ammattikorkeakoulussa ja vaikuttaa opiskelijakunta Metkan edustajistossa. Nättinen on kuluvan vuoden ajan toiminut Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksessa, Helsingin Kokoomuksen piirihallituksessa, sekä eri kunnallisissa luottamustehtävissä Helsingin kaupungissa. Tällä hetkellä hän työskentelee varhaiskasvatuksen opettajana.

“Kokoomusopiskelijat on läpi historiamme nähty puolueemme muutoksen kiihdyttäjänä ja rohkeana uudistuksen äänenä. Seuraavat kaksi vuotta minulla on suuri kunnia toimia tämän liiton puheenjohtajana ja olla johtamassa tätä työtä. Tulevaisuudessa kokoomusopiskelijoiden tulee olla korkeakoulukentän kovaäänisin ja vaikuttavin keskustelija. Tarvitsemme rohkeita ja konkreettisia uudistuksia koulutuspolitiikkaan, jotka aidosti parantavat opiskelijoiden asemaa. Tehdään opintotulon tulorajojen korotuksesta pysyvä, toteutetaan terapiatakuu ja pidetään huolta korkeakoulujen riittävästä rahoituksesta laadukkaiden tutkintojen varmistamiseksi”, linjaa puheenjohtaja Nättinen.

Varapuheenjohtajiksi vuosille 2022-2023 valittiin Mikko Kanervo ja Santeri KirkkalaVuoden 2022 liittohallituksen jäseninä toimivat Oskari Heinonen, Henri Kontkin, Henriina Rantala, Samuel Kareen, Otto Usvajärvi, Hanna Ojaniemi ja Petri Laaksonen.

Kokoomusopiskelijoiden liittokokous pidettiin Turussa 6.-7.11. Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta on yksi Kokoomuksen kolmesta jäsenliitosta.

Lisätietoja:
Nea Nättinen
Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja 2022-2023

Edellinen artikkeli
Kokoomus vaalivoittoon korkeakoulujen edustajistovaaleissa!
Seuraava artikkeli
Liittokokous: Ilmastonmuutosta ei torjuta sosialismilla