Kokoomusopiskelijoiden Ylimaunu EDS:n työryhmän johtoon

Kokoomusopiskelijoiden Veera Ylimaunu valittiin European Democrat Studentsin (EDS) vuosikokouksessa pysyvän korkeakoulupoliittisen työryhmän puheenjohtajaksi.

Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksen jäsen ja Jyväskylän Kokoomusopiskelijoiden (JyKo) puheenjohtaja Veera Ylimaunu (21) toimii tulevan kauden 2013-2014 EDS:n korkeakoulupoliittisen työryhmän yhtenä puheenjohtajana. Muut työryhmän puheenjohtajat ovat Dimitar Keranov Saksasta ja Mikkel Wrang Tanskasta. Korkeakoulupoliittisen työryhmän lisäksi pysyvinä työryhminä EDS:ssä toimivat Eurooppa-politiikan työryhmä sekä ihmisoikeuksien työryhmä.

– Toivon pääseväni tuomaan entistä laajemmin esiin Kokoomusopiskelijoiden korkeakoulupoliittisia näkemyksiä sekä osaamista eurooppalaisella tasolla. Kokoomusopiskelijat on perinteisesti tuonut vahvaa suomalaista koulutuspoliittista osaamista EDS:ään, joten uskon vuodesta tulevan mielenkiintoinen ja antoisa jo kaudelle osuvien EU-vaalienkin myötä, Ylimaunu pohtii.

European Democrat Students on Kokoomuksen EU-kattojärjestön Euroopan Kansanpuolueen (EPP) virallinen opiskelijaliitto. Saksassa kokoontunut vuosikokous valitsi isäntämaan Eva Majewskin uudeksi puheenjohtajaksi ja nimesi norjalaisen Ingrid Hoppin pääsihteeriksi.

– Veeran valinta on tärkeä asia niin Kokoomusopiskelijoille kuin EDS:n koulutuspolitiikalle. Hienoa, että Kokoomusopiskelijoiden edustus EDS:ssä jatkuu. Vuosikokous oli hyvin onnistunut niin henkilövalinnoiltaan kuin poliittisilta linjauksiltaan, Kokoomusopiskelijoiden varapuheenjohtaja Sofi Weckman iloitsee.

Veera Ylimaunu, Hallituksen jäsen, veera.ylimaunu(a)kokoomusopiskeli.ccln002.cpn.fi, 044 2504 492
Sofi Weckman, Varapuheenjohtaja, sofi.weckman(a)kokoomusopiskeli.ccln002.cpn.fi, 040 5363 335

Kokoomusopiskelijoiden Weckman Pohjois-Euroopan keskustaoikeisto-opiskelijoiden puheenjohtajaksi
Tervetuloa Kokoomusopiskelijoiden syyskorkeakouluun Rovaniemelle 14.-15.9.2013