Juuso Mankonen Kokoomusopiskelijoiden vt. puheenjohtajaksi – Takatalo siirtyy Allianssiin

Tiedote 10.9.
Julkaisuvapaa heti

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallitus on päättänyt, että vuoden 2019 loppuun asti liiton vt. puheenjohtajana toimii liiton nykyinen varapuheenjohtaja Juuso Mankonen. Liiton puheenjohtajana kaudella 2018-2019 toiminut Janika Takatalo siirtyy Allianssille EU- ja kv-vaikuttamisen asiantuntijaksi.

Väistyvä puheenjohtaja Takatalo kiittelee liittoa ja sen yhteistyökumppaneita hienoista vuosista.

”On ollut upeaa aikaa toimia Kokoomusopiskelijoiden johdossa viime vuodet. Olen kiitollinen kaikille ihmisille, joiden kanssa olen saanut työskennellä, vaikuttaa ja tehdä vaaleja. Mielestäni Kokoomusopiskelijat on mennyt oikeaan suuntaan ja voin jättää työni luottavaisin mielin seuraajilleni. Olen ehtinyt valmistua maisteriksi kauteni aikana ja nyt vuoden lähestyessä loppua ajankohtaiseksi tuli katsoa myös uusia haasteita työrintamalla. Olen iloinen saamastani mahdollisuudesta työskennellä EU- ja kv- vaikuttamisen parissa Suomen nuorisoalan kattoliitossa”, kommentoi Takatalo.

Mankonen viimeistelee oikeustieteen maisterin tutkintoaan Helsingin yliopistossa ja toimii myös Kokoomuksen Helsingin piirin varapuheenjohtajana. Hän aloittaa vt.puheenjohtajana 16.9.

”On mahtavaa päästä jatkamaan Janikan hienoa työtä minulle todella rakkaan liiton ja sen jäsenten hyväksi. Tänä syksynä on tärkeintä, että Kokoomus menestyy hyvin edustajistovaaleissa ympäri Suomen. Syksyä leimaa myös valmistautuminen Jyväskylän liittokokoukseen, jossa uudistetaan liiton poliittinen tavoiteohjelma. Olen todella otettu tästä vaikuttamisen mahdollisuudesta”, kommentoi Mankonen.

Kokoomusopiskelijat valitsee uuden puheenjohtajan vuosille 2020-2021 liittokokouksessaan Jyväskylässä 22.-24.11.2019.

Juuso Mankonen

Pauli Haahdista Kokoomusopiskelijoiden uusi projektikoordinaattori