Tulorajat ylös! – Kokoomusopiskelijoiden tavoite läpi SYL:n linjapaperiin

SYL:n liittokokous on päättänyt linjakseen korottaa opintotuen vuositulorajoja viidelläkymmenellä prosentilla. Opintorahan tulorajojen korotus on pitkään ollut Kokoomusopiskelijoiden tavoitteena. Linjan myötä SYL edistää sitä, että opintotukea nostavan opiskelijan on mahdollista tienata 18 000 euroa vuodessa ilman, että tulot vaikuttavat opintotukeen.

”Opintorahan tulorajojen korottamisessa voittajia ovat sekä opiskelijat että valtion verotulot. Nyt tarvitaan tehokasta vaikuttamista hallituksen suuntaan, jotta opiskelijoiden mahdollisuus saada työkokemusta ja parantaa toimeentuloaan toteutuisi käytännössä”, toteaa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Jeremias Nurmela.

”Tuntuu mahtavalta, että Kokoomusopiskelijoiden pitkän ajan vaikuttamistavoite on hyväksytty. Tätä teemaa olemme edistäneet niin SYL:n liittareissa, edustajistovaalikentillä että ylioppilaskunnissa. Tästä on erittäin hyvä jatkaa työtä opiskelijoiden asian eteen”, kommentoi Kokoomusopiskelijoiden liittohallituksen jäsen Joonas Pulliainen.

”Olemme ylpeitä SYL:n linjan päivittämisestä moderniin suuntaan opiskelijan työelämää tukien.” päättää Nurmela.

Lisätietoja:
Jeremias Nurmela

Edellinen artikkeli
Konstantin Kouzmitchev Suomen ylioppilaskuntien liiton hallitukseen!
Seuraava artikkeli
Kokoomusopiskelijoilla uusi periaateohjelma