Kokoomusopiskelijat: Opintotukiasiat opetusministerille!

KANNANOTTO
23.3.2011
Kokoomusopiskelijat: Opintotukiasiat opetusministerille!
Kokoomusopiskelijat vaatii, että seuraavalla hallituskaudella opintotukiasiat siirretään opetusministerille. Opintotuki on keskeinen osa koulutuksen rahoitusta ja kuuluu siksi päätettäväksi yhdessä muun koulutuksen rahoituksen kanssa. Tällä hetkellä opintotukiasiat kuuluvat hallituksessa kulttuuri- ja urheiluministerille.
”Tällä hallituskaudella päätettiin merkittävistä uudistuksista koulutukseen ja sen rahoitukseen. Opintotuen kehittäminen jäi kuitenkin vähintäänkin puolitiehen, koska se ei kuulunut osaksi yliopistolakipakettia. Koulutusjärjestelmien muuttuessa opintotuen pitää muuttua samaa tahtia, samojen vaatimusten ja samojen lähtökohtien mukaisesti,” sanoo Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Jenny Nyman.
Kokoomusopiskelijat näkee, että opintotukiasioiden siirtäminen opetusministerille toisi opintotuen osaksi kaikkea merkittäviä koulutuspoliittisia uudistuksia ja nähtäisiin tiiviimmin osana koulutuksen rahoituksesta päättämistä. Tällä tavalla opintotuki myös lakkaisi laahaamasta muiden uudistusten perässä ja päivittyisi nykyisen koulutusjärjestelmän tasalle.
Lisätietoja:
puheenjohtaja Jenny Nyman

Edellinen artikkeli
Kokoomusopiskelijat työryhmän esitykseen: Vanhemmuuden kustannukset valtiolle!
Seuraava artikkeli
Opiskelija- ja nuorisojärjestöt ja Seta: Jokainen on arvokas omana itsenään – seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kuuluvat nuoret tarvitsevat myönteistä tukea