Kommentti: Kokoomusopiskelijoiden Hakala kiittää Lasse Männistöä tosiasioiden tunnustamisesta

Kokoomusopiskelijat kiittää ja samalla ihmettelee Lasse Männistön näkemystä valtiontalouden vakauttamisesta.

Männistö listaa blogissaan toimenpiteitä, joilla valtiontaloutta pitäisi vakauttaa vuosina 2013-2015. Hän mainitsee suurimpana säästökohteina kaikkien indeksiin sidottujen valtion kustannuserien korotusten jäädyttämisen. Kokoomusopiskelijat kiittää linjauksesta, vaikka mm. opintotuen indeksisidonnaisuus kuuluukin hallitusohjelmaan.

”Tämä lista on hyvin kattava ja antaa myös opiskelijapolitiikkaan uutta ajateltavaa opintotuen paljon kaivatun kokonaisuudistuksen merkeissä, sillä emmehän me voi uusiakaan maksuautomaatteja listalle ottaa”, pohtii Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtaja Akseli Hakala.

Samalla Kokoomusopiskelijat ihmettelee Lasse Männistön avausta, sillä Männistö on ollut aktiivisimpia kokoomusedustajia opintotuen indeksikeskustelussa. ”Olisko edustaja Männistökin nyt vihdoin tunnustanut ne tosiasiat ja ongelmat, joita opintotuen indeksiin sitomiseen liittyy”, jatkaa puheenjohtaja Hakala.

Kokoomusopiskelijat on jo vuosia ajanut opintotuen kokonaisuudistusta sen paikkaamisen sijasta. ”Edelleen, emme vastusta indeksiä, vaan tässä tilanteessa opintotuelle pitäisi tehdä muutakin. Opiskelijaliike kaivaa jo vallihautoja saatuaan kirjauksen hallitusohjelmaan. Aito kehittäminen koko opintotuessa ei saa unohtua tässäkään taloudellisessa tilanteessa”, lopettaa puheenjohtaja Akseli Hakala.

Helsingissä 21.2.2012.

Akseli Hakala, puheenjohtaja
Saku Jokisalo, pääsihteeri

puheenjohtaja Akseli Hakala (+358 44 7760 773), [email protected]
pääsihteeri Saku Jokisalo (+358 44 7343 373), [email protected]

Lasse Männistön blogikirjoitus aiheesta: http://lassemannisto.fi/2012/02/tosiasiat-taloudesta-tunnustaen/

Opiskelija- ja nuorisojärjestöt: Tasa-arvoisesta avioliittolaista on säädettävä eduskunnassa!
Kokoomusopiskelijat ja Kokoomusnuoret Gustafssonille: Kaikki työ on arvokasta!