Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta esittää Carolina Nysténiä eurovaaliehdokkaaksi

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunta innokkaana esittää nuorta, valovoimaista Carolina Nysténiä kokoomuksen ehdokkaaksi kevään eurovaaleihin.

Nystén on 21-vuotias teologian ylioppilas Helsingin yliopistosta. Hän on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt olemaan monessa mukana. Kokemusta hänellä on aktiivisesta toiminnasta seurakuntapiireissä, Helsingin yliopiston ylioppilaskunnassa ja kansalaisjärjestöissä.

”Carolina on oikea henkilö edustamaan meitä kaikkia Euroopassa. Into ja visiot parantaa maailmaa ja Eurooppaa ovat tärkeitä elementtejä vaikuttajalta, siksi on helppo tukea nämä edellytykset täyttävää ehdokasta”, hehkuttaa liiton puheenjohtaja Daniel Lahti.

Kokoomuslaisille opiskelijoille tärkeiden teemojen esille nostaminen on ehdokkaan ja liiton yhteinen päämäärä eurovaalikevään aikana. Tulevan europarlamenttivaalikauden aikana tärkeitä teemoja ovat nuorten syrjäytymisen estäminen työllistymisen ja sitä parantavien toimenpiteiden kautta, vastuullinen talouspolitiikka, sekä osaamiseen ja tutkimukseen panostaminen. Ehdokkaan mielestä teemat ovat edellytyksiä Euroopan tulevaisuuden menestykselle.

”Olen innoissani mahdollisuudesta päästä europarlamenttivaaliehdokkaaksi ja Kokoomusopiskelijoiden tuki on todella tärkeää. Haluan edistää Euroopan parlamentissa etenkin tasa-arvokysymyksiä. Minulle sydämen asioita ovat kulttuurien välisen dialogin edistäminen ja naisten oikeudet. Erityisesti naisiin kohdistuvan väkivallan torjuminen ja ennaltaehkäiseminen ovat tärkeitä aiheita Euroopan unionissa”, linjaa Carolina Nystén.

Europarlamenttivaalit käydään 22.–25.5.2014 välisenä aikana. Kansallinen Kokoomus rp. on asettanut ehdolle 18 ehdokasta tuleviin EU-vaaleihin. Kokoomuksen listalle valitaan vielä kaksi ehdokasta.

Daniel Lahti,

Puheenjohtaja, p. 044 7760 773, [email protected]

Carolina Nystén,

Ehdokas,  [email protected]

Kokoomusopiskelijat: Hallituksen esitys opiskelijakuntien automaatiojäsenyydestä on perustuslain vastainen!
Kokoomusopiskelijoiden eurovaaliteesit 2014 julki