Pyry Peltonen Kokoomusopiskelijoiden kansainväliseksi sihteeriksi

Kokoomuksen Opiskelijaliitto Tuhatkunnan liittohallitus on valinnut alkuvuodesta käynnissä olevan haun tuloksena Pyry Peltosen liiton uudeksi kansainväliseksi sihteeriksi. Peltonen opiskelee kauppatieteitä Hanken Svenska handelshögskolanissa Helsingissä ja toimii Kansallisten ylioppilaiden varapuheenjohtajana. Peltosen kausi kansainvälisenä sihteerinä kestää vuoden 2024 liittokokoukseen asti, missä kokouksen asialistalla on uuden kansainvälisen sihteerin valinta.

”On mahtava saada Pyry mukaan Kokoomusopiskelijoiden kansainväliseen toimintaan. Pidempi toimikausi mahdollistaa tehokkaan toimimisen kansainvälisissä järjestöissä missä Kokoomusopiskelijat ovat mukana. Erityisesti korona-ajan jättämä aukko kansainväliseen toimintaan on luonut tarpeen toimintatapojen uudistamiselle joka vaatii näkemyksellistä otetta kansainväliseltä sihteeriltä. Luotan täysin Pyryn olevan oikea henkilö vastaamaan tähän haasteeseen”, toteaa liiton puheenjohtaja Nea Nättinen.

Kokoomusopiskelijoiden kansainvälinen sihteeri on aiemmin valittu liittohallituksen keskuudesta vuodeksi kerrallaan. Vuoden 2022 liittokokous päätti uudistuksesta missä kansainvälinen sihteeri valitaan kahdeksi vuodeksi kerrallaan liittokokouksessa ja valtuutti liittohallituksen valitsemaan siirtymäkaudeksi ensimmäisen kansainvälisen sihteerin järjestämällä avoimen haun.

”Kiitos liittohallitukselle luottamuksesta, on kunnia astua kansainvälisen sihteerin saappaisiin. Lähdetään yhdessä kehittämään rakkaasta Tuhatkunnastamme vielä vaikuttavampi ja näkyvämpi toimija kansainvälisissä piireissä. Oikeistolaista politiikkaa edistämällä voimme rakentaa entistä yhtenäisemmän ja vahvemman Euroopan. Minuun voi aina olla yhteydessä, jos kansainväliseen toimintaan liittyen herää kysymyksiä tai ideoita”, päättää liiton kansainvälinen sihteeri Pyry Peltonen.

Lisätiedot:

Pyry Peltonen, kansainvälinen sihteeri 2023-24

Lämmintä kättä yli miljardin edestä
Kokoomuksen, Kokoomusopiskelijoiden ja Kokoomusnuorten puheenjohtajat: koulutuksen rahoitus ja opiskelijoiden toimeentulo turvattava